Δημόσια και ιδιωτική παιδεία

Παρατηρούμε με έκπληξη και περιέργεια τις κινήσεις της κυβέρνησης σε πολλούς τομείς ταυτόχρονα. Άνοιξε πολλά μέτωπα και οι κόντρες μεταξύ των πολιτικών κομμάτων, μεταφέρονται στο κοινό.
Καινοφανή θέματα αναδύονται και μας φέρνουν σε κατάσταση αναμονής και εξελίξεων.
Ένα από αυτά είναι και όσα αναφέρονται στην παιδεία. Είναι κάτι που μας αφορά άμεσα και πρόκειται να επηρεάσει μελλοντικά τεράστιο αριθμό μαθητών και φοιτητών.


Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια απασχολούν την κοινή γνώμη από 10ετίας και πλέον, διότι οι αναφορές σ’αυτά δεν είναι καινούργιες. Ακούσαμε και παλαιότερα από πολιτικούς τοποθετήσεις, που τώρα γίνονται πιο επίσημες.

Δημόσια και ιδιωτική παιδεία.
Δύο διαφορετικά πεδία που στοιχειώνουν και δημιουργούν κόντρες στην όλη θεωρία περί παιδείας.
Γενική αντίληψη και θεσμοθετημένη, είναι ότι η παιδεία είναι δημόσια και δωρεάν. Αυτη είναι η βασική αρχή.

Στο πρόσφατο παρελθόν όμως είδαμε να ξεπηδούν αμέτρητα ΙΕΚ και παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων με την μορφή κολλεγίων, που δίνουν διέξοδο στους νέους που απέτυχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις, με μέγιστη ευθύνη του κράτους, διότι τα συστήματα αλλάζουν κατά ριπάς. 

Άρα, η παιδεία ξέφυγε από τις έννοιες δημόσια και δωρεάν. Το αποτέλεσμα είναι οι οικογένειες να βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση για τις σπουδές των παιδιών τους. Έτερη παράμετρος είναι το επίπεδο των παρεχόμενων σπουδών και η αξία των πτυχίων.

Αυτά για τους απλούς πολίτες. Για τους πολιτικούς;;
Εδώ είναι η μεγαλύτερη αναντιστοιχία. Οι περισσότεροι πολιτικοί, αν όχι όλοι, στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο. Και έρχονται μετά να μας πείσουν ότι εργάζονται για την καταξίωση της δημόσιας παιδείας και την ανάδειξη της ως βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας.
Όμως η θέρμη τους για την ιδιωτική παιδεία και όχι μόνον, δεν κρύβεται.

Χρήστος Κράγιας

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ: ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ