Διανύουμε την εποχή της τεχνολογίας, χωρίς ποιότητα στην παιδεία μας

Η εποχή μας θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η εποχή της ταχύτητας σε όλα τα επίπεδα. Χαρακτηρίζεται από πληθώρα πληροφοριών με διαφορετικά πολύπλοκα δεδομένα που αναγκάζουν κατά κάποιον τρόπο τον εγκέφαλο μας να δουλεύει πιο γρήγορα και να επεξεργάζεται με μεγάλες ταχύτητες τις πληροφορίες, θα λέγαμε ότι γινόμαστε πιο έξυπνοι. Έτσι συμπεραίνουμε ότι και στα σχολεία συμβαίνει το ίδιο και τα μικρά παιδιά μαθαίνουν πιο εύκολα και γρήγορα…. Είναι όμως έτσι;;

Σύμφωνα με την Έκθεση των ειδικών, της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν συμβαίνει αυτό. Τα αποτελέσματα είναι αποκαρδιωτικά το 20% των μαθητών στο γυμνάσιο (όπου φαίνονται τα αποτελέσματα της παιδείας του δημοτικού) έχουν πρόβλημα στην παραγωγή του γραπτού λόγου. Σύμφωνα με την Έκθεση το πρόβλημα εντοπίζεται στην γλώσσα, στη γνώση και στη σκέψη, πολύ σημαντικά προτερήματα που θα έπρεπε να αναπτύσσονται με την παιδεία και όχι να υποβιβάζονται και να χάνονται καθώς περνούν τα χρόνια στην ενήλικη ζωή μας.

Φυσικά η ελληνική γλώσσα μητέρα όλων των γλωσσών του κόσμου, είναι μοναδική, βοηθά τον εγκέφαλο να οξυγονώνεται σωστά με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται νέοι νευρώνες, νέες διαδρομές σκέψεων, όταν διδάσκεται σωστά. Αυτομάτως κατανοούμε ότι έχει αλωθεί το κυριότερο όπλο νόησης που μπορεί να έχει κάποιος μαθητής.

Δεν θα θέλαμε και περισσότερα στοιχεία για να καταλάβουμε ότι το σύστημα της παιδεία μας είναι μια μεγάλη αποτυχία, την ώρα που μόνο η σωστή ανάγνωση του Ομήρου θα μπορούσε να βοηθήσει σε πολλά θέματα. Κι αφού δημιουργήσαμε το πρόβλημα, ήρθε μια έκθεση να μας θυμίσει την αποτυχία της κοινωνίας μας στην παιδεία, όπου έρχεται να διορθώσει με προτάσεις, όπως η εισαγωγή των προγραμμάτων, πάντα γύρω από τη γλώσσα.

Όλα αυτά μοιάζουν με παυσίπονα που δεν αγγίζουν τη ρίζα του προβλήματος, όπου τα παιδιά δε θέλουν να πάνε σχολείο το βλέπουν σαν μια αγγαρεία, γιατί πηγαίνουν σε άσχημα κτίρια που το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να μαθαίνουν παπαγαλία ημερομηνίες, ονόματα, τοποθεσίες. Έτσι το σχολείο δεν έχει καμία αίγλη, καμία γοητεία παρά είναι ένας ψυχαναγκαστικός χώρος, κάτι σαν αναγκαίο κακό που πρέπει να περάσουν τα χρόνια και να το τελειώσουν με κάθε τρόπο …

Θα έλεγε κανείς ότι προετοιμάζουν τους νέους πολίτες να ζήσουν μια ζωή που δεν θα τους αρέσει και που όλα θα γίνονται αναγκαστικά, χωρίς καμία κριτική σκέψη προς τους νόμους, τα διατάγματα, την οικονομική διαχείριση της χώρας, όπου ο πολίτης δέχεται τα πάντα αβίαστα και χωρίς καμία αντίδραση. Άλλωστε είναι κάτι που το βλέπουμε και καθημερινά, τι να πρωτοθυμηθούμε σε αυτή τη χώρα όπου σφραγίζουν την νόηση με όποιον τρόπο μπορούν, έντεχνα, χωρίς να είναι πάντα ορατές οι προσπάθειες που κάνουν. Αρκεί μια μικρή έρευνα στα σχολικά βιβλία για να καταλάβει κάποιος γιατί τα παιδιά μισούν το σχολείο…

Φυσικά είναι κάτι που συμφέρει το καθεστώς της χώρας μας, αφού με αυτά τα προβλήματα κανείς δε επικοινωνεί με κανέναν και η ατομικότητα θα ανθίζει για πάντα και όλοι αυτοί που επαγγέλλονται την πολιτική είναι ήσυχοι στο επίσημο πλιάτσικο της χώρας μας…

Μήπως τελικά αυτός είναι στόχος της σύγχρονης ελληνικής παιδείας;;

Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ  θα φροντίσει την παραγωγική σκέψη των αυριανών πολιτών της χώρας  όπου η νόηση και η παραγωγική σκέψη, θα προάγουν τις ιδιότητες του κάθε μαθητή χωρίς να κλειδώνει την φαντασία και τον ενθουσιασμό των μικρών παιδιών, που δε θα μισούν πλέον το σχολείο καθώς εκεί θα αναπτύσσετε εκτός από τη σωστή γνώση αλλά και η όρεξη για ένα λαμπρό μέλλον, όπως ακριβώς αρμόζει στους Έλληνες, τους απογόνους θεών και ηρώων.

Χαρά Κραχάλα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ