Φύγε κακό από τα μάτια μου…

Όταν μιλάμε για τρένα, εννοούμε τον ΟΣΕ. Δεν γνωρίζουμε όμως ότι αυτός ο οργανισμός δεν είναι ενιαίος, αλλά κατά την προσφιλή ελληνική συνήθεια είναι κατακερματισμένος. Προκειμένου να εξυπηρετηθούν συμφέροντα και να βολεύονται σε υψηλές θέσεις και φυσικά αδρά αμειβόμενες ‘τα δικά μας παιδιά’, εμφανίστηκαν παρακλάδια, με αποτέλεσμα μια ασυμφωνία διοικούντων, ένα χάος, που φρενάρει την ανάπτυξη αυτού του μεταφορικού μέσου.


Τα τρένα, εν αντιθέσει με την Ευρώπη, δεν έτυχαν της προσοχής των κυβερνήσεων και τέθηκαν σε υποδεέστερη μοίρα. Τα δίκτυα παμπάλαια και ασυντήρητα, με αποτέλεσμα συχνούς εκτροχιασμούς. Έτσι απαξιωμένα πουλήθηκαν στους Ιταλούς σε εξευτελιστική τιμή. Τώρα, μετά την τραγωδία των Τεμπών και την κακοκαιρία Daniel, ανέκυψε θέμα αναβάθμισης.
Βέβαια η περαιτέρω εξέλιξη είναι άκρως απαραίτητη για τις μεταφορές εμπορευμάτων (πιέζει η Κίνα) και την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Σκέψεις για να συμμαζευτούν ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ σ’ έναν οργανισμό με κεντρική διοίκηση και κέντρο αποφάσεων. Σκέψεις για διαγωνισμούς, από αυτήν την κεντρική διοίκηση, για λειτουργία, συντήρηση και άλλα έργα. Υπολογισμοί για αναμενόμενα κέρδη και προσλήψεις προσωπικού που λείπει.

Σκέψεις που με βάζουν σε σκέψεις για όλο αυτό το show που θα παρουσιαστεί στους πολίτες.

Οι πολιτικοί μας, γνωστοί για υποσχέσεις προεκλογικές και επιλήσμονες στην συνέχεια, προκειμένου να αποσπάσουν την προσοχή του λαού από τις εξελίξεις στο έγκλημα των Τεμπών, εξαγγέλλουν σχέδια επί σχεδίων και ετοιμάζουν φαραωνικά έργα για τα τρένα.
Οι Ιταλοί ιδιοκτήτες παίρνουν 50 μύρια ετησίως για άγονες γραμμές και ο κόσμος στοιβάζετε στα λεωφορεία.
Και τώρα με το πρόσχημα της αναβάθμισης του συστήματος, η ΓΑΙΑΟΣΕ με την τεράστια περιουσία σε χρήση γης και κτιριακές υποδομές, θα συγχωνευτεί υπόπτως στο νέο σχήμα.

Δεν είμαι σίγουρος ότι όλη αυτή η φιλολογία σκοπό έχει την καλύτερη εμφάνιση, εξυπηρέτηση των πολιτών και αύξηση μεταφοράς εμπορευμάτων.
Με αυτό το δέλεαρ οι κυβερνώντες απαλλάσσονται και απεμπλέκονται  από τις απαραίτητες περαιτέρω υποχρεώσεις τους και φέρνουν την Trenitalia σε θέση ισχύος και μοναδικό ρυθμιστή των σιδηροδρόμων. Και οι Ιταλοί θα φέρουν και θα θέσουν σε χρήση τα σαπάκια της Ελβετίας που θέρισαν ζωές.

Το βέλος που διαφήμιζαν τρύπησε την καρδιά του λαού. Αλλά αυτά είναι ψιλοπράγματα για τους πολιτικούς.

Τα τρένα θα σφυρίζουν για άγνωστους και επικίνδυνους προορισμούς.

Χρήστος Κράγιας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ